loadingimg

Wczytuję dane...
  • Użytkownicy online: 1
  • Aktualny czas:
  • pl
  • en
  • de
  • cz
  • Szukaj
szt. na kwotę 0.00 PLN
Mirage 481305 1/48 PZL-23B 'KARAŚ' Samolot Bombowy Kampania 1939
    •  
    • poprzedni
    • następny
    •  
Cena: 129,00 PLN
Koszt wysyłki od: 15.00 PLN
Produkt dostępny!
15 szt.
  • Mirage Hobby
  • Producent: Mirage Hobby
  • Model: MIR-481305
  • Waga produktu: 0.4 kg
  • Realizacja zamówienia: 48 godzin

średnia: 5.0  ocen: 2
Polecamy
  • Opis produktu
  • Dane techniczne
  • Filmy video
  • Pliki do pobrania
  • Opinie Klientów

producer: Mirage Hobby Model: PZL-23B 'KARAŚ' 1939 Campaign by: @eefli scale: 1/48 cat. no: 481305

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Mirage Hobby (@miragehobbyofficial)

Samolot rozpoznawczo-bombowy PZL.23B Karaś B
Samolot PZL.23 Karaś zaprojektował inż. Stanisław Prauss przy współpracy dr inż. Franciszka Misztala w Państwowych Zakładach Lotniczych w Warszawie na zamówienie polskiego lotnictwa wojskowego. Prototyp PZL.23 został oblatany w sierpniu 1934r przez kpt. pil. Bolesława Orlińskiego. W 1936r wyprodukowano 40 Karasi A (oznaczanych też Karaś I), a w latach 1937-1938 210 Karasi B (oznaczanych też Karaś II), które różniły się od Karasi A innym silnikiem, usunięciem slotów z przykadłubowej części skrzydeł i usterzeniem poziomym z odciążeniem rogowym.

Samoloty Karaś B w 1936 r weszły do użycia w eskadrach liniowych pułków lotniczych: 1. w Warszawie, 2. w Krakowie, 3. w Poznaniu, 4. w Toruniu, 5. w Lidzie i 6. we Lwowie. We wrześniu 1939 r 50 Karasi użyto w Brygadzie Bombowej a 44 w eskadrach rozpoznawczych poszczególnych armii. Wykonały one 130 lotów bojowych, zrzucając 52t bomb. Około 12 Karasi B ewakuowano do Rumunii, gdzie podczas wojny zostały wykorzystane w eskadrach bombowych.

Opis techniczny
Trzymiejscowy dolnopłat, o metalowej konstrukcji krytej blachą duralową, z krytą kabiną i stałym podwoziem. Z przodu kabiny miejsce pilota, w środku bombardiera-radiotelegrafisty a w tyle strzelca. Pod kadłubem „kołyska” ze stanowiskiem bombardiera z przodu i dolnym stanowiskiem strzeleckim z tyłu. Członek załogi schodził do „kołyski” na czas wykonywania zadań. Napęd: tłokowy silnik gwiazdowy PZL Bristol Pegaz 8A o mocy 530 kW (720 KM) z dwułopatowym drewnianym śmigłem. Zbiorniki paliwa na 740 l. Zużycie paliwa 155 l/h. Uzbrojenie: 1 k.m. stały PWU wz.33 7,92 mm i dwa ruchome Vickers F 7,92 mm oraz 700 kg bomb.


Dane techniczne
Rozpiętość 13,95 m
Długość 9,68 m
Wysokość 3,30 m
Powierzchnia nośna 26,8 m2
Masa własna 1980 kg
Masa użyteczna 913 (maks.1546) kg
Masa całkowita 2893 (maks.3525) kg
Prędkość maks. 319 km/h
Prędkość przelot. 270 km/h
Prędkość min. 110 km/h
Wznoszenie 6,7 m/s
Pułap 7300 m
Zasięg 1260 km

Oprac. Andrzej Glass

    • skala: 
    • 1/48
    • Malowanie w barwach:: 
    • Polska
Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...